Wyniki
Zamknij

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    Jakie kroki podejmie UE?

    Cecilia Malmström, Komisarz ds. handlu UE, wystąpienie w Parlamencie Europejskim w dn. 14 marca 2018 roku

    Jak wiadomo, prezydent Trump podpisał w zeszłym tygodniu cła przywozowe w wysokości 25 proc. na stal i 10 proc. na aluminium, zgodnie z sekcją 232 ustawy o ade Expansion Act z 1962 r. - prawa amerykańskiego z czasów zimnej wojny! i uzasadnione względami bezpieczeństwa narodowego. Środki te wejdą w życie w nocy między 22 a 23 marca.

    Z przykrością przyjmujemy te środki. Uzasadnianie taryf na podstawie względów bezpieczeństwa narodowego grozi osłabieniem wielostronnego systemu handlu. Ponadto Unia Europejska, przyjaciele i sojusznicy w NATO nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego Stanów Zjednoczonych.

    Podczas mojego spotkania z USTR (US Trade Representative – red.) Lighthizer w zeszłą sobotę, wyjaśniłam mu, że jesteśmy bardzo rozczarowani, że długoletni sojusznicy i partnerzy bezpieczeństwa z Europy muszą uzasadnić eksport stali i aluminium oraz udowodnić, że nie stanowią zagrożenia dla bezpieczeństwa narodowego USA.

    Nasze stanowisko jest jedno, UE powinna zostać wykluczona ze środków Sekcji 232 ogłoszonych w ubiegłym tygodniu i jasno to wyraziłem podczas mojego spotkania z Ambasadorem Lighthizerem.

    Niestety, nie opuszczałam spotkania z wystarczającą jasnością co do wyłączeń. Jesteśmy w kontakcie z amerykańskimi partnerami, aby uzyskać jak największą jasność tak szybko, jak to możliwe. Powiedziano nam, że USTR opublikuje wkrótce na swojej stronie internetowej bardziej szczegółowy zarys procedur dotyczących zwolnień.

    Byłoby to bardzo szkodliwe dla stosunków transatlantyckich i globalnego systemu reguł opartych na porządku, który skonstruowaliśmy wspólnie z naszymi partnerami z USA. A jeśli UE nie zostanie wykluczona ze środków, wówczas konieczna byłaby zdecydowana, ale proporcjonalna reakcja. Kontynuujemy przygotowania w celu zapewnienia, że będziemy w stanie reagować zgodnie z zasadami WTO, w przypadku gdy UE nie zostanie wykluczona z zakresu działań sekcji 232.

    W ubiegłym tygodniu kolegium komisarzy omówiło trzy możliwe sposoby przyszłych działań. Mają one na celu obronę naszych interesów i interesów systemu handlu. Będą one w pełni zgodne z międzynarodowymi zobowiązaniami i zasadami.
    Pierwszym działaniem jest dochodzenie naszych praw w WTO. Rozmawiamy z przyjaciółmi i partnerami z całego świata, na których także ma wpływ sekcja 232 i wynikające z niej środki, aby sprawdzić, czy możemy koordynować nasze prawa w WTO. Ponieważ postępowanie w WTO wymaga czasu, patrzymy również na inne, natychmiastowe działania.

    Drugi zakres działania ma na celu ochronę naszego rynku przed potencjalnie znaczącym przekierowaniem handlu. Według amerykańskich ocen, import stali powinien zostać zredukowany o 13 milionów ton. Może dojść zatem do gwałtownego wzrostu importu stali lub aluminium do UE po wprowadzeniu taryfach amerykańskich. Dlatego przygotowujemy się do wprowadzenia własnych środków ochronnych, przy jednoczesnej maksymalizacji naszej otwartości. Namawiamy naszych partnerów handlowych do podobnych działań. Nie chcemy zachęcać do dalszego zamykania rynków stali i aluminium.

    Podejrzewamy, że działania USA nie są faktycznie oparte na względach bezpieczeństwa narodowego, ale na ukrytym ekonomicznym środku ochronnym. UE jest uprawniona do korzystania z Porozumienia WTO w sprawie środków ochronnych w celu przywrócenia równowagi korzyści, które przyznaliśmy Stanom Zjednoczonym w przeszłości. Pozwala to na podjęcie środków odpowiadających poniesionym stratom ekonomicznym, bierzemy pod uwagę różne amerykańskie produkty.

    Tymi trzema ścieżkami, nad którymi dyskutujemy, chcemy działać proporcjonalnie, zgodnie z zasadami WTO. Nie chcemy, aby sprawy uległy eskalacji. Nie podzielamy poglądu, że wojny handlowe są dobre i łatwe do wygrania. Wręcz przeciwnie, są bardzo złe dla świata i bardzo łatwo je przegrać. Tak więc nie należy eskalować rzeczy, będziemy ostrożnie manewrować, ale musimy chronić interesy naszych obywateli i nasze miejsca pracy.

    Dialog z USA jest intensywny. Będzie kontynuowany w tym tygodniu i mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli przedstawić państwu więcej szczegółów, co z niego wynika.

    Prześlij innym
    Projekt i realizacja: direktpoint