Wyniki
Zamknij

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    Świadome zmiany, przemyślane kroki

    Rozmowa z Krzysztofem Kukliczem, dyrektorem generalnym grupy Sambud-2.

     Jak z punktu widzenia Państwa spółki wygląda koniunktura na rynku stalowych centrów serwisowych?
    Początek 2016 r. należy ocenić pozytywnie, m.in. dlatego, że zanotowaliśmy dobre wyniki za pierwszy kwartał. Już w ubiegłym roku wzrosła produkcja stali, co oznaczało ożywienie na rynku. Oczywiście jesteśmy zadowoleni z osiągniętych wyników, ale nie przestajemy planować dalszych kroków. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2015 r. możemy mówić o zwiększeniu wielkości produkcji i zdecydowanej poprawie wyników sprzedaży. Z pewnością będziemy dążyć do zwiększenia produkcji własnej. Mamy odpowiednie możliwości, ale najpierw czeka nas kilka zmian.
    Nie tylko my, ale cała branża obserwuje pewną poprawę. Jeżeli tendencja ta się utrzyma, można liczyć na dalsze dobre wyniki. Nasza firma jest obecnie na etapie reorganizacji, ale pozytywne informacje napływające z rynku motywują do przeprowadzenia koniecznych zmian. Ponadto sprzyja nam sytuacja na rynku globalnym.

    W jakim kierunku ma szansę się rozwijać polski rynek centrów serwisowych? Od czego będzie uzależniony ten rozwój? Wspomniał Pan o reorganizacji w spółce Sambud-2, jakie działania będą przeprowadzone?
    Przede wszystkim musimy poprawić przepływ informacji i udostępnianie zasobów magazynowych klientom i kooperantom. To będzie wymagało inwestycji w rozwój systemów informatycznych. Dodatkowo będziemy pracować nad dalszą dywersyfikacją asortymentu, co zresztą zostało ujęte w naszych planach. Centra serwisowe muszą być bardziej otwarte na klienta. My również będziemy wprowadzać udoskonalenia, które usprawnią realizację zamówień i przyniosą poprawę w zakresie jakości obsługi. Centra serwisowe już o to dbają. Niektórym udaje się wyeliminować problem sezonowości.
    W tym roku będziemy kontynuować prace nad optymalizacją rozwiązań systemowych, które w rezultacie usprawnią nasze działania. Mam tutaj na myśli skrócenie terminów wykonywanych usług, wyeliminowanie przestojów i problemów logistycznych. Widzimy potrzebę zmian w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Na pewno będziemy zmierzać do stworzenia trwalszego sojuszu strategicznego z naszymi wspólnikami i partnerami.
    Musimy inwestować w innowacyjne technologie, które usprawnią procesy produkcyjne i działalność usługową. To jednak nie wszystko. Należy łączyć najnowsze rozwiązania systemowe, nie tracąc na jakości. Przeciętne centrum serwisowe w Polsce nie ma wpływu na globalną sytuację na rynku, dlatego musimy w miarę szybko umieć reagować na zmiany, żeby nie ponosić strat na sprzedaży czy też na magazynowaniu produktów. Pozostaje nam ulepszanie swoich usług i podnoszenie jakości oraz szukanie oszczędności.

    Czy planują Państwo w najbliższym czasie jakieś inwestycje? Jeżeli tak, z czym będą związane?
    Nasza firma musi sprostać wymaganiom rynku, dlatego w najbliższym czasie czeka nas reorganizacja. Podjęliśmy już pierwsze działania. Inwestycje mają przede wszystkim przyczynić się do usprawnienia procesów produkcyjnych. Ciągłość produkcji i bezawaryjność na pewno zostaną przywrócone. Trudna sytuacja naszej branży wymusiła na wielu firmach walkę o przetrwanie kosztem rozwoju. Patrzymy jednak optymistycznie w przyszłość. Jakość produkcji własnej została potwierdzona certyfikatami. Musimy usprawnić obecne procesy i wyeliminować opóźnienia. Jako jedna z najdłużej działających firm w branży mamy doświadczony zespół, co z pewnością jest naszą mocną stroną. Chcemy jak najlepiej spożytkować jego wiedzę. Jestem przekonany, że staniemy się nowoczesną firmą z tradycjami.

    Ma Pan bogate doświadczenie. Od kilkunastu lat jest Pan związany z branżą stalową. Jakim wymaganiom musi sprostać menedżer działający w naszej branży?
    Dziękuję. Jestem wdzięczny za zaufanie, którym zostałem obdarzony. To dla mnie ogromne wyróżnienie i zarazem sprawdzian. W tej firmie zdobywałem pierwsze doświadczenie zawodowe. Powierzenie mi przeprowadzania reorganizacji w spółce Sambud-2 to wyzwanie, któremu mam nadzieję sprostam wspólnie ze świetną kadrą, z którą tutaj współpracuję. Czeka nas ciężka praca.
    Odpowiedzialny menedżer nie ukrywa problemów, z którymi będzie trzeba się zmierzyć, ale już podjęliśmy odpowiednie działania. Wiemy, z jakimi problemami musimy sobie poradzić. Zaangażowanie zespołu, dobre relacje ze wspólnikami i partnerami biznesowymi przyniosą rezultaty. Jestem o tym przekonany. Jesteśmy otwarci na współpracę i gotowi na zmiany.

    Rozmawiał: SF

    Prześlij innym
    Projekt i realizacja: direktpoint