Wyniki
Zamknij

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    Mimo trudnego rynku inwestujemy w rozwój

    Rozmowa z Krzysztofem Pruszyńskim, prezesem firmy Blachy Pruszyński

     Jak jeżeli chodzi o dynamikę przychodów zamknął się w przypadku państwa firmy rok 2015?
    Choć pod względem wielkości sprzedaży poprawa była widoczna (ok. 5 proc., rok do roku), to biorąc pod uwagę przychody odnotowaliśmy jedynie niewielki wzrost. Wynikało to faktu, iż przez cały ubiegły rok mieliśmy do czynienia z obniżką cen stali.
    Trend ten był kontynuowany w pierwszym kwartale 2016 r., w którym nasze przychody, liczone rok do roku, nieco spadły (z 131 mln zł w pierwszym kwartale 2015 r. do 126 mln zł obecnie). Był to też efekt tego, iż branża budowlana z powodu zimy została zmuszona do wstrzymania w styczniu prac oraz faktu, że w tym roku święta Wielkanocne przypadły w marcu, zabierając mniej więcej dwa dni handlowe. Możemy się jednak pochwalić, że mimo tych niekorzystnych czynników wolumenowo zanotowaliśmy wzrost (z 33 do 34 tys. ton).
    Osiągnięte przez nas wyniki pozwoliły firmie Blachy Pruszyński umocnić pozycję lidera na krajowym rynku dostawców stalowych pokryć dachowych i elewacyjnych.

    Czy na tym rynku są zauważalne jakieś zasadnicze zmiany?
    Nie. Od kilku lat utrzymuje się na nim stabilna sytuacja. Żaden z graczy jakoś wyraźnie nie odróżnia się swoimi wynikami na plus, ani też nie dochodzi do spektakularnych upadłości.

    Jak w kolejnych miesiącach, Pana zdaniem, kształtować się będzie popyt na oferowane przez was produkty?
    Pod tym względem nie przewidujemy zasadniczej zmiany. Wciąż nie zauważamy oczekiwanego przez wielu efektu, jaki ma przynieść fala inwestycji współfinansowanych ze środków unijnych. Tych inwestycji po prostu fizycznie jeszcze nie ma. Trudno też przewidzieć, kiedy nastąpi ich realizacja.

    A jak rozwija się sprzedaż zagraniczna?
    Bardzo dobrze. Udało się nam zaistnieć na wymagających rynkach Europy Zachodniej. Obecnie też rozwijamy sprzedaż do tak odległych regionów, jak np. Ameryka Południowa czy Afryka.

    W jakim kierunku kierowana przez Pana firma będzie się rozwijać w najbliższym czasie? Czy planowane są jakieś inwestycje?
    Jedną z nich właśnie kończymy. W czerwcu tego roku powinna zostać uruchomiona nowa linia do produkcji płyt warstwowych. Ten sektor rynku dynamicznie się rozwija. Liczymy, że zdobędziemy w nim udział na poziomie 10 – 15 proc.
    Na razie nie planujemy innych większych inwestycji. Cały czas jednak modernizujemy nasze zaplecze. W tym roku na zakup nowych maszyn wydamy ok. 16 mln zł.

    Rozmawiał: AML

    Prześlij innym
    Projekt i realizacja: direktpoint