Wyniki
Zamknij

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    Rynek AGD w Polsce wzrośnie o 5 – 6 proc.

    W 2017 r. w Polsce sprzedaż sprzętu AGD może wzrosnąć o ok. 5 proc., a w ujęciu wartościowym o ok. 6 proc. Sprzyjać temu będzie m.in. popyt na rynku mieszkaniowym oraz program 500 plus. W 2016 r. w naszym kraju wyprodukowano ponad 22 mln sztuk sprzętu AGD.

     W tym roku wyniki sprzedaży AGD w Polsce bez problemów powinny powtórzyć dynamikę ok. 5 proc. pod względem ilościowym, a około 6 proc. pod względem wartościowym - twierdzi Wojciech Konecki, dyrektor generalny Związku Pracodawców AGD (CECED Polska).
    Zwrócił uwagę, że w 2016 r. zanotowano w Polsce dość duży wzrost sprzedaży mieszkań, co powinno sprzyjać sprzedaży AGD. - Każde mieszkanie to co najmniej cztery duże produkty AGD, takie jak lodówka, pralka, piekarnik i płyta do gotowania. To obowiązkowe produkty kupowane do nowych mieszkań. Teraz dochodzi do tego bardzo często jeszcze zmywarka – powiedział Konecki. Nie wykluczył, że dzięki programowi 500 plus dynamika sprzedaży AGD może jeszcze wzrosnąć o dodatkowe 1 – 2 pkt. proc.
    Według Związku Pracodawców AGD w 2016 r. sprzedano w Polsce 5,2 mln sztuk dużego AGD (m.in. zmywarki, pralki), o 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej. Pod względem wartości w 2016 r. sprzedaż sprzętu AGD wzrosła wobec 2015 r. o 6 proc., do 5,46 mld zł.
    Jak podaje CECED Polska, nasz kraj jest europejskim liderem pod względem produkcji AGD. W ubiegłym roku w polskich fabrykach powstało 22,1 mln sztuk sprzętu AGD, to o 2,1 proc. więcej niż w 2015 r. Z kolei, wartość produkcji dużego AGD w Polsce sięgnęła w roku 2016 16 mld zł. Największy udział w produkcji mają pralki (30 proc.) i zmywarki (21 proc.).
    Pozycja Polski na europejskim rynku sprzętu AGD stale rośnie. We wtorek ujawniono, iż łódzka fabryka Whirlpool Corporation ma być centralną lokalizacją firmy dla nowej platformy produkcyjnej suszarek bębnowych.
    „Polska stanowi centralną część przemysłowego planu Whirlpool Corporation dla suszarek w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód oraz Afryka). Zgodnie z tym planem, fabryka w Łodzi miałaby stać się centralną lokalizacją firmy dla nowej platformy produkcyjnej suszarek. Oczekuje się, że ta strategiczna inwestycja w rozwój największej firmowej platformy produkcyjnej dla suszarek istotnie wpłynie na wzrost konkurencyjności firmy Whirlpool oraz zapewni długoterminową stabilność w regionie EMEA” – informuje w komunikacie Whirpool.

    Prześlij innym

    Powiązane artykuły:

    Projekt i realizacja: direktpoint