Wyniki
Zamknij

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    PKP PLK zainwestują ponad 1 mld zł w system sterowania ruchem

    PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) ogłosiły dwa przetargi o wartości ponad 1 mld zł na budowę infrastruktury systemu ERTMS/ETCS na prawie 1000 km linii kolejowych.

     Tuż przed Nowym Rokiem PKP PLK ogłosiły przetargi na zabudowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na linii E20 Kunowice - Terespol (z wyłączeniem węzła warszawskiego) i poziomu 1 na linii C-E20 Łowicz - Łuków oraz poziomu 2 na linii E30 odcinek Podłęże – Rzeszów. Prace obejmą łącznie ok. 990 km linii kolejowych. Do współpracy z systemem przystosowane zostaną także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstaną dwa lokalne centra sterowania (LCS) w Rzepinie i Zbąszynku, a trzy zostaną zmodernizowane (LCS Opalenica, LCS Błonie i LCS Mińsk Mazowiecki). W ramach prac zostaną zabudowane dwa centra sterowania radiowego (RBC) na odcinku Podłęże - Rzeszów oraz jedenaście RBC na odcinku Kunowice - Terespol.
    Jak podano, PKP PLK przygotują do wdrażania nowoczesnych technologii infrastrukturę kolejową także w trakcie obecnie realizowanych prac modernizacyjnych na odc. Kraków - Rzeszów, Sochaczew - Swarzędz i Siedlce - Terespol.
    Wdrożony już na ok. 340 km linii (m.in. na Centralnej Magistrali Kolejowej) cyfrowy system zarządzania ruchem kolejowym, umożliwia jeszcze sprawniejsze i bezpieczniejsze prowadzenie ruchu pociągów. Docelowo, system zostanie zabudowany na najważniejszych liniach kolejowych w kraju. To trasy o znaczeniu międzynarodowym ,wykorzystanie systemu pozwoli więc na dogodne połączenia z siecią kolei europejskich.
    PKP PLK planują, że do końca 2023 r. w system zostanie wyposażonych do 2500 km linii kolejowych.
    Tuż przed zakończeniem 2016 r. PKP PLK wybrały ofertę o wartości 281 mln zł netto złożoną przez firmę ZUE jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym na przebudowę linii kolejowej Łódź Kaliska – Zduńska Wola. Ogłoszono także trzy przetargi w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia w woj. podlaskim. o wartości ponad 300 mln zł. Przetargi dotyczą linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok - Bielsk Podlaski (Lewki), linii nr 31 na odc. gr. województwa - Czeremcha - Hajnówka oraz linii nr 52 Lewki - Hajnówka.

    Prześlij innym

    Powiązane artykuły:

    Projekt i realizacja: direktpoint