Wyniki
Zamknij

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    • Kup stal, znajdź produkt, wyszukaj firmę
    • Usługi
      Usługi
    • Produkty
      Produkty
    • Firmy
      Firmy
    • Internetowa giełda długów

    Radom buduje obwodnicę

    Do końca sierpnia ma zakończyć się budowa południowej obwodnicy Radomia. To jedna z najważniejszych inwestycji drogowych realizowanych w tym mieście w ciągu ostatnich lat. Jej koszt przekroczy 200 mln zł.

    Prace rozpoczęły się wiosną 2012 r. Budowa nowej trasy ma na celu skierowanie na obwodnicę ruchu samochodów ciężarowych z drogi krajowej nr 7 (Kraków – Radom – Warszawa) oraz z trasy Dorohusk – Lublin – Radom – Piotrków Trybunalski.
    W najbliższych miesiącach będzie wykonywane połączenie obwodnicy z krajową siódemką. W tym celu tymczasowo zostanie przeniesiony ruch z trasy krajowej na jezdnię przy nowo wybudowanym rondzie.
    Do tej pory w ramach inwestycji wykonano wszystkie cztery zaplanowane obiekty mostowe. Jeden z nich, przy ul. Wyścigowej, został już dopuszczony do użytkowania. Drugi, u zbiegu ulic Wiejskiej i Godowskiej, zostanie dopuszczony do ruchu na przełomie marca i kwietnia. Przy dwóch pozostałych prowadzone są prace wykończeniowe.
    Łączna długość projektowanej trasy wynosi 13,5 km. Powstać ma 10 km dwujezdniowej drogi - w obrębie Radomia i 3,5 km jednojezdniowej trasy – na terenie sąsiedniej gminy Kowala. Dotychczas wybudowano ponad połowę zaprojektowanych jezdni.
    Inwestycja obejmuje także budowę kładki dla pieszych, przejść dla zwierząt, a także przejazdów gospodarczych, przepustów, zbiornika wodno-retencyjnego oraz wodno-odparowującego.
    Wzdłuż obwodnicy powstaną chodniki, ścieżki rowerowe oraz ekrany akustyczne. Przy okazji powstawania trasy zostanie przebudowana istniejąca infrastruktura telekomunikacyjna, sieć gazowa oraz linie energetyczne. Powstanie także m.in. kanalizacja deszczowa i nowe oświetlenie.
    Roboty prowadzi konsorcjum, którego liderem jest kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Fart. Budowa ma kosztować 154 mln zł. Jednak łączny koszt inwestycji, wraz z poprzedzającymi ją wykupami gruntów, wyniesie ponad 200 mln zł.

    Prześlij innym

    Powiązane artykuły:

    Projekt i realizacja: direktpoint